ACTA ASSEMBLEA INTERZONES TARRAGONA 22/11/2012

El passat 22 de novembre vam convertir els plafons on els partits polítics col·loquen els seus eslògans electorals en pissares escolars, on vam escriure i descriure la realitat que assola els centres educatius del nostre pais. Parcialment perquè vam trobar a faltar moltes veus i segur que teniu moltes coses a dir i explicar.

Penseu que a més de la vostra presència a les concentracions i accions que, des de l’Assemblea interzones de Tarragona desenvolupem, existeix un FORMULARI que els companys i companyes de REUS SOS educació pública han desenvolupat i que recull les dades de les baixes no cobertes que es produeixen al Camp de Tarragona i les conseqüències que es deriven. Us animem a omplir-lo ja que és una de les formes més directes que tenim per saber la realitat dels centres escolars i que després  podem comunicar a la premsa per fer-ne eco.

També us informem que hem començat a realitzar una sèrie de videos per denunciar la situació de l’ensenyament públic. En aquest primer video volem reflectir el que succeix quan hi ha baixes sense cobrir als centres escolars i per això necessitem testimonis de docents, docents interins i substituts, membres d’equips directius i families. L’equip de gravació es desplaçarà al centre, qui vulgui explicar aquesta realitat ha d’escriure un mail a videointerzones@gmail.com, esperem els testimonis!!

Cambrils SOS

La setmana vinent hi haurà diverses assemblees de zona i un esdeveniment a Cambrils. 

26 de novembre, assemblea de Torredembarra a l’escola Antoni Roig a les 17h30

27 de novembre, assemblea de Tarragona a l’IES Martí Franquès a les 18 hores

27 de novembre, assemblea del Baix Penedès al Centre Cívic L’Estació, a les 17h30

El dissabte 1 de desembre a la plaça de l’Ajuntament de Cambrils, a partir de les 12h, un gran acte festiu de la comunitat educativa de Cambrils, feu córrer el cartell i veniu!

Us deixem amb el comunicat que vam llegir a l’assemblea de dimecres passat.

LES CONSEQÜÈNCIES DE LES RETALLADES EN EDUCACIÓ… 

De vegades és difícil fer-se a la idea de quines són les conseqüències concretes de les retallades en educació i fins a quin punt ens afecten en el dia a dia de les escoles i de quina manera baixen la qualitat educativa de l’ensenyament.

L’assemblea SOS Escola Pública de Reus i Baix Camp va prendre la iniciativa de fer una consulta mitjançant un formulari per tal que els centres informessin de quina és l’afectació de les retallades en la seva quotidianitat escolar. A principis de novembre s’han recollit les següents dades, tant de primària com de secundària:

En un total de 20 centres educatius, s’han eliminat un total de de 27.5 jornades laborals, la qual cosa ha implicat, entre d’altres, la desaparició de set mestres de suport, una mestra d’educació especial i una vetlladora.

La mitjana de dies en cobrir les baixes amb un substitut, per part del Departament d’Ensenyament, ha estat de 15 dies. El retard en la cobertura de les baixes del professorat està provocant disfuncions difícils de conciliar amb el normal desenvolupament de les activitats formatives. A 6 dels 19 centres consultats, els alumnes no han fet classe d’aquelles matèries no cobertes amb un substitut i  a 9 centres s’han hagut de destinar especialistes (mestres de suport, desdoblaments…) a cobrir les baixes, amb el corresponent perjudici de les activitats que realitzaven. Si a això hi afegim que, el professorat interí i substitut assignat no està contractat al 100% de la jornada, entendrem les dificultats organitzatives que pateixen els centres, com per exemple: les guàrdies, l’atenció a les hores d’esbarjo, les tutories, les reunions de coordinació, l’atenció als pares, les activitats fora del centre i un llarg etcètera que afecta perillosament a la qualitat de l’ensenyament proporcionat als alumnes.

Aquest és només el principi de les conseqüències de les seves retallades. Hem de ser conscients que tenim la força per parar el desmantellament de l’Educació Pública i que això només succeirà si posem el nostre cos i si s’uneix tota la comunitat educativa; si practiquem la cultura del bé comú, de preocupar-nos no només de nosaltres sinó també de les persones que ens envolten. La nostra responsabilitat com a educadores rau en ensenyar, mitjançant la pràctica, que les relacions personals basades en la solidaritat són possibles i necessàries per lluitar per una societat més justa i equitativa per a totes.

Sortim al carrer per fer-nos visibles, sortim al carrer perquè no estem d’acord amb el desmantellament de l’Educació Pública!

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s